Site kullanım ve şartlar

Sözleşme ve sipariş

PrizmaNET Teknoloji tarafından ChargeBox adı altında üretilmekte olan tüm ürünler sipariş sözleşmesinde belirtilen ön ödeme tutarı ya da mal bedelinin tamamının ödenmesinin ardından sipariş içeriğine uygun olarak alıcının isteklerine göre özel olarak üretilmektedir. Ödeme ardından sipariş sözleşmesi yeni bir teyide gerek olmaksızın sipariş olarak kabul edilmektedir. Bu sebeple üretimine başlanmış siparişler için iptal-iade söz konusu değildir. Sözleşmede aksi belirtilmedikçe teslim süresi 20 iş günüdür. Sipariş edilmiş olan ürünün bu süre zarfında mücbir bir sebep veya alıcı müdahalesi olmaksızın teslim edilmemesi durumunda alıcı siparişin iptalini, yapılan ödemenin iadesini ve varsa satıcının ürünü teslim etmemesi sebebiyle uğradığı zararı satıcıdan tazmin etmesini talep edebilir. Alıcının siparişin üretim süresince talep edeceği değişikliklerin kabul edilip edilmemesi satıcının inisiyatifindedir. Talep edilen değişiklikler sipariş konusu malın üretimine başlandıktan sonra, malın üretim şeklinde ve  kullanılan malzemelerde değişiklik içeriyorsa ilk siparişteki ürün ve değişiklik sonrasındaki ortaya çıkacak olan ürünün bedeli alıcıdan tahsil edilecektir.

Teslimat ve iade

Alıcı malı teslim aldıktan sonra 7(yedi) gün içerisinde malın sözleşme ve temsili görsellere uygun üretilmemiş olması durumunda farklı hiçbir mazeret göstermeksizin koşulsuz iade edebilir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için ALICI’nın mal ile birlikte teslim edilen SATICI’ya ait 2 nüsha faturasını ürün ile birlikte SATICI’ya göndermesi gerekmektedir. Cayma hakkı süresi ALICI’ya malın teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin teslimatı için SATICI’nın teslimat sırasında kullandığı koruyucu ambalajlarla taşınması için uygun koşullar ve şartlar sağlanarak SATICI’nın gönderim yaptığı ulaştırma şekli ile geri gönderilmelidir, geri gönderim bedeli alıcı tarafından karşılanır.

Ayıplı Mal

Ayıplı mallarda, Alıcı malı teslim aldıktan sonra 7(yedi) gün içerisinde ayıbın tespit ediliş şekli, açık olarak görülebildiği görseller ve talepleri ile birlikte satıcı ile iletişim kurulan adres veya elektronik posta adresine yazılı bildirim yapılması sonrasında alıcının talebine göre onarım, değişim veya iptal-iade işlemi gerçekleştirilecektir. Alıcı’ nın ayıplı malın bildirimini yapmasının ardından talebin yerine getirilme süreci en fazla 30(otuz) gün içerisinde olabilir. Ayıplı malların geri gönderim bedeli satıcı tarafından karşılanacaktır.

Teslimat sırasında hasar

Taşıma sırasında hasar görmüş mallar için, alıcının yükümlülüğü teslimat anında bu hasarı belirleyerek teslimatı gerçekleştiren firmanın yetkilisine gerekli raporu uygun şekilde hazırlatarak, satıcı’ ya ilgili raporun ulaştırarak gerekli işlemlerin başlatılmasını sağlamaktır.

Özel üretim ve numune

Alıcının istekleri doğrultusunda hazırlanan veya numune olarak üretilen mallar için cayma hakkı söz konusu değildir.

Alıcının cayma hakkını kullanması halinde SATICI, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10(on) gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye, ürün/ürünlerin teslimatı ve geri gönderim bedeli hariç, başka masraf yüklemeden iade edecektir.

Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.

Sehven alınan mallar

Sehven alınan her ürün için de genel iade süresi 7(yedi) gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vb. şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.

Sehven alınan üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.

Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi, SATICI tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte ALICI adresine İade edilen ürün veya ürünlerin teslimatı için SATICI’nın teslimat sırasında kullandığı koruyucu ambalajlarla taşınması için uygun koşullar ve şartlar sağlanarak SATICI’nın gönderim yaptığı ulaştırma şekli ile geri gönderilmelidir, geri gönderim bedeli alıcı tarafından karşılanır. SATICI’ya ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.

Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır: ALICI ürünü kaç taksit ile satın alma talebini iletmiş ise, Banka alıcıya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları,yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır.Alıcının satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1(bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

Banka kredi/hesap kartı ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye işyeri yani SATICI ilgili tutarı bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak geri ödeme yapmayacaktır. Kredi kartına iade, ALICI’nın bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir